דיקלטר של מחשבות – איך לעשות סדר בראש

אורח החיים שלי כעצמאית הוא יחסית יותר רגוע מעבודה של תשע עד חמש. אבל עדיין, עם האימהות והכל, המוח כל הזמן עובד (פלוס עודף התוכן שמוזרם אלינו מכל כיוון) ואני מוצאת את עצמי הרבה פעמים מוצפת ובלחץ.
במקום לעבוד בצורה מסודרת ולתעדף את שבאמת דחוף וחשוב לי, אני שומעת המון רעשי רקע שמפריעים לי להתרכז. זה גורם לי להיות לחוצה, מבולגנת, לא פרודוקטיבית ואפילו פחות נחמדה. לא כל מחשבה היא בהכרח משימה, לפעמים זה פשוט ג'אנק שאגרנו מרשתות חברתיות, סיטואציות חברתיות וכו.
ככה או ככה, צריך לעשות שם סדר.

דיקלטר של מחשבות ומשימות

השיטה שהכי עובדת לי היא פשוט דיקלטר, ואת ההשראה אליה קיבלתי מסרטון מעולה של Mel Robbins שצפיתי בו לפני כשנתיים (צירפתי אותו בסוף הפוסט). ממש כמו שעושים כשארון הבגדים מבולגן – מוציאים הכל על המיטה, ממיינים ומסדרים חזרה במדפים. ככה, רק בתוך הראש.
זה ממש פשוט – קודם כל מורידים את כל המחשבות מהראש אל הדף, ממיינים אותן ומחזירים לראש בצורה מסודרת, רק את מה שרלוונטי.

ועכשיו לפרקטיקה:

השלב הראשון הוא לקחת דף ועט ופשוט להתחיל להוריד מחשבות מהראש אל הדף.
לכתוב ה-כ-ל. בלי שיפוטיות. מה שחשוב, זה באמת לעשות יסודי ולא להשאיר אבק בפינות המוח.
זה יכול להיות דברים שאובייקטיבית צריכים לקרות – כמו לשלם ארנונה ולהזמין קניות מהסופר, ולהגיע עד מחשבות קיומיות ולא דחופות על מעבר לחיתולים רב פעמיים או על פתיחת בלוג ושיפוץ הספסל שיש לנו במרפסת.

הרבה פעמים אני מגלה שבתכל'ס, יש לי שלוש משימות חשובות וכל השאר ממש לא.

השלב השני, הוא להסתכל על הרשימה הזו בעיניים אובייקטיביות (לי אישית הכי נוח לתת לבעלי לעשות את זה עבורי, כי הוא באמת אובייקטיבי), לסמן עליה מהם הדברים שבאמת חשובים ודחופים – ולתעדף אותם ראשונים כמשימות.
ברשימה האחרונה שנתתי לו, הוא סימן לי במספרים מה יהיה סדר המשימות ההגיוני להתחיל לעבוד לפיו, וסימן באותיות את המשימות שלא באמת חשובות או דחופות ואולי אגיע אליהן בזמני הפנוי.

רשימת "יום אחד אולי":

אם אין לכם רשימה כזו, אני ממש ממליצה לפתוח אחת.
בפלאפון, במחברת, באפליקציה, לא משנה איפה. היא עוזרת לשמור רעיונות, להרחיב את הזיכרון ולפנות מקום בראש מהשראה כללית שלא בהכרח צריכה להתממש עכשיו, מבלי לפחד לשכוח דברים (למשל ספרים לקרוא, הרצאות לשמוע ועוד).
ממש כמו ליצור סלסילה ייעודית בבית, ששמים בה בינתיים חפצים רנדומליים שאין להם מקום קבוע, רק כדי לייצר סדר זמני (שאגב, זה אחד הטיפים הכי טובים לארגון הבית – כי מה שאין לו מקום קבוע, סופו להסתובב ולהישאר בבלאגן).
לי אישית יש רשימה אחת כזו לדברים אישיים, ואחת לרעיונות שיש לי לעסק.

שלב ההקלה

בסוף של מיון וסידור המחשבות הזה, התמונה מתבהרת ואפשר לנשום לרווחה.
אחרי שניפיתי את כל הדברים שסתם הסתובבו לי בראש ועשו רעש, אני נשארת עם רשימת משימות ותוכנית פעולה מסודרת. פתאום השד לא גדול כמו שחשבתי ואני לגמרי יכולה להתמודד עם זה.

לסיכום, אני ממליצה בחום, בכל פעם שהמחשבות מציפות את הראש (משום מה זה תמיד קורה במוצ"שים), לעצור הכל ופשוט לעשות Download כזה של מחשבות, לארגן אותן ולהחזיר אותן בצורה מסודרת לראש.

אם השיטה שלי עזרה לך אני ממש אשמח לשמוע 😊

הסרטון ממנו קיבלתי את ההשראה לפני כשנתיים

2 תגובות

  1. פוסט פרקטי עם מענה מיידי למצוקה אמיתית. חשבת, כתבת והגשת מושלם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *